ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Βήματα Υλοποίησης Απεργίας – Αποχής από την ατομική αξιολόγηση

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 15 ΦΛΕΒΑΡΗ!

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 11 π.μ. ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ συγκεκριμενοποίησε τα βήματα υλοποίησης της αντίστασης, ενάντια στην ατομική αξιολόγηση:

  1. Θα κατατεθεί άμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της.
  1. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης.
  1. Καλεί όλους/ες τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς – μέλη των συλλόγων διδασκόντων/ουσών και κάθε συνάδελφο που εμπλέκεται με κάθε τρόπο στη διαδικασία της αξιολόγησης («αξιολογητές» και «αξιολογούμενους») να δηλώσουν τη συμμετοχής τους στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ.Τη δήλωση την υπογράφουμε ΟΛΟΙ: Μόνιμοι, αναπληρωτές και νεοδιόριστοι!
  1. Η δήλωση αυτή θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους/τις συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.
  1. Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωσης της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. 
  1. Προκειμένου να καλυφθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι κατά τη φάση της παρατήρησης της διδασκαλίας (καταρχάς οι δύο δειγματικές από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης), το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει ήδη προκηρύξει στάσεις εργασίας για την Δευτέρα 13/2 και την Τρίτη 14/2 και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Το ίδιο έχει πράξει και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας προκηρύσσοντας κυλιόμενες στάσεις εργασίας, σε ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ, στο οποίο θα γίνει προσπάθεια να μπει ο αξιολογητής σε τάξη για παρατήρηση του μαθήματος. 
  1. Στις 15/2 συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη απεργία ΟΛΜΕ – ΔΟΕ και στο συλλαλητήριο στα Λύκεια, στις 11 π.μ.
  1. Τις αμέσως επόμενες ημέρες μετά την απεργία θα διοργανωθούν από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις με νεοδιόριστους/ες συναδέλφους, με προτεραιότητα στις περιοχές από όπου ξεκινά η ατομική αξιολόγηση.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

Το Υπουργείο Παιδείας επισπεύδει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί. Στις 27-1-2023 δημοσιεύτηκε και σχετική Υπουργική Απόφαση Αριθμ.9950/ΓΔ5 με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της «ατομικής αξιολόγησης» και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.

Συνεχίζουν να εξαπατούν τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».

Αντί η κυβέρνηση και το Υπουργείο, να «αξιολογήσουν» τα προγράμματα σπουδών, το περιεχόμενο των σπουδών, τα «νέα» αναλυτικά τους προγράμματα και συνολικά τα νομοθετήματά τους στην εκπαίδευση, επιτίθενται στο πιο ευάλωτο κομμάτι της εκπαίδευσης, τους νεοδιόριστους συναδέλφους μας!

Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση,
δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών, το αντίθετο
!

Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια.  Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος. Τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με αυτή την ανάγκη.

ü  Στόχο έχουν την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς, ανάλογα με την ταξική σύνθεση του Δήμου, της Περιφέρειας κτλ. Είναι χαρακτηριστική η διεθνής πείρα από το σχολείο που οικοδομείται, ως αποτέλεσμα της αντιδραστικής αξιολόγησης, που υλοποιείται απ’ όλες τις κυβερνήσεις, είτε φιλελεύθερες, είτε σοσιαλδημοκρατικές. Αυτή η πείρα υπογραμμίζει τις τεράστιες μορφωτικές ανισότητες, στα κατά τ’ άλλα αξιολογημένα σχολεία. «Τα σχολεία των φτωχών» έχουν διαφορετικό και κατώτερου επιπέδου πρόγραμμα και βιβλία από τα σχολεία των πλουσίων.

ü  Στόχο έχουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

ü  Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

Η επιλογή της προώθησης της «ατομικής αξιολόγησης» είναι τμήμα της ενιαίας στρατηγικής που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. στα πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Στο 3ο μνημόνιο το 2015 (ΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ) μπήκε ρητά η δέσμευση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Όλοι γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τα «έργα και τις ημέρες» κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας. Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν για παράδειγμα προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, θα είχαν μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, θα είχαν αυξήσει τη χρηματοδότηση των σχολείων, θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, θα είχαν αντιμετωπίσει όλες τις αρνητικές επιπτώσεις στο μορφωτικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών από την πανδημία, αλλά και την οικονομική κρίση.

Αντιστεκόμαστε στο κατηγοριοποιημένο σχολείο των ταξικών φραγμών και της ημιμάθειας. Δάσκαλος σκυφτός σημαίνει αμόρφωτος λαός!

Διεκδικούμε ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού. Ένα σχολείο που χωράνε όλες οι ειδικότητες, οι οποίες πρέπει να εργάζονται στο αντικείμενό τους. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εποπτικά μέσα που θα βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς μαζί με τις οικογένειές τους! Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση της χρηματοδότησης, ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών.

 

Η επίσημη έναρξη της λεγόμενης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρέπει να βρει όλο τον κλάδο σε θέση μάχης! Είναι αιτία πολέμου για όλους τους συναδέλφους!

Ήδη η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ υπερψήφισε με συντριπτικά ποσοστά (95,5% το πλαίσιο αιτημάτων και 100% το πρόγραμμα δράσης) την εισήγηση της ΟΛΜΕ.

Ως εκ τούτου υπερψηφίστηκαν  τόσο η Απεργία – Αποχή από την ατομική αξιολόγηση, όσο και η απεργία της 15ης Φεβρουαρίου και οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας ενάντια στην ατομική αξιολόγηση.

 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ συγκεκριμενοποίησε τα βήματα υλοποίησης της αντίστασης, ενάντια στην ατομική αξιολόγηση:

 

  1. Θα κατατεθεί άμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της.

 

  1. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης.

 

  1. Καλεί όλους/ες τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς – μέλη των συλλόγων διδασκόντων/ουσών και κάθε συνάδελφο που εμπλέκεται με κάθε τρόπο στη διαδικασία της αξιολόγησης («αξιολογητές» και «αξιολογούμενους») να δηλώσουν τη συμμετοχής τους στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ.

 

  1. Η δήλωση αυτή θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους/τις συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

 

  1. Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωσης της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.

 

  1. Προκειμένου να καλυφθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι κατά τη φάση της παρατήρησης της διδασκαλίας (καταρχάς οι δύο δειγματικές από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης), το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει ήδη προκηρύξει στάσεις εργασίας για την Δευτέρα 13/2 και την Τρίτη 14/2 και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Το ίδιο έχει πράξει και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας προκηρύσσοντας κυλιόμενες στάσεις εργασίας, σε ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ, στο οποίο θα γίνει προσπάθεια να μπει ο αξιολογητής σε τάξη για παρατήρηση του μαθήματος.

 

  1. Στις 15/2 συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη απεργία ΟΛΜΕ – ΔΟΕ και στο συλλαλητήριο στα Λύκεια, στις 11 π.μ.

 

  1. Τις αμέσως επόμενες ημέρες μετά την απεργία θα διοργανωθούν από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις με νεοδιόριστους/ες συναδέλφους, με προτεραιότητα στις περιοχές από όπου ξεκινά η ατομική αξιολόγηση.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

 

 

Καλούμε σε συσπείρωση στα σωματεία και μαζική συμμετοχή στις ομόφωνες αποφάσεις το κλάδου!

Όλοι/ες στην απεργία στις 15/2!

Όλοι/ες στην απεργία – αποχή!

Όλοι/ες στις στάσεις εργασίας!

 

Leave a Comment