ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Ενιαία Κείμενα για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, υλοποιώντας την απόφαση της Γ.Σ., αλλά και την απόφαση της Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ, αποστέλλει στα σχολεία και στους συναδέλφους τα ενιαία κείμενα της ΟΛΜΕ, ώστε να χρησιμοποιηθούν στην πρώτη φάση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, η οποία είναι μέχρι τις 23 Οκτωβρίου, σύμφωνα με την περσινή εγκύκλιο, μια και η φετινή δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, μαζί με άλλες ΕΛΜΕ της χώρας, έθεσε στη Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ, την πρόταση για Απεργία – Αποχή -όπως είναι η πάγια θέση του σωματείου- η οποία όμως δεν τέθηκε καν σε ψηφοφορία.

Ως εκ τούτου και με βάση της απόφασης της Γ.Σ. της ΕΛΜΕ, προχωράμε με τα ενιαία κείμενα, με τη λογική ο κλάδος να έχει ενιαία στάση απέναντι στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η οποία οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας αποστέλλει τα ενιαία κείμενα της πρώτης φάσης, ως απάντηση στον προβλεπόμενο προγραμματισμό και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση. Σημειώνεται ότι στη φάση αυτή πραγματοποιούνται οι ειδικές συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων με αποκλειστικό θέμα τον προγραμματισμό για το σχ. έτος 2024-25 όπου αποφασίζονται:

  1. Τα σχέδια δράσης (τίτλος) και οι συγκεκριμένοι άξονες στους οποίους αναφέρονται (αποτυπώνουμε όσους άξονες χρειάζονται, από τους 9 που έχει αποστείλει η ΟΛΜΕ)
  2. Οι στόχοι που τίθενται
  3. Ο ορισμός των συντονιστών/στριών των Συλλόγων Διδασκόντων.

Α. Στις συνεδριάσεις καταθέτουμε τα ενιαία κείμενα (τίτλους σχεδίων δράσης, στόχους) που έχει στείλει η ΟΛΜΕ, χωρίς τροποποιήσεις ή διαφοροποιήσεις ως μέτρο αντίστασης στην επιδίωξη του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αναγκάσει τους συλλόγους διδασκόντων να «παγιδευτούν» στις φόρμες που απαιτεί να συμπληρωθούν με τις αντιδημοκρατικές πιέσεις που ασκεί. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν, να υιοθετήσουν τα κείμενα αυτά και να τα καταχωρήσουν στο βιβλίο Πρακτικών του συλλόγου διδασκόντων.

Μετά τη λήψη της απόφασης και την καταχώρησή της στο βιβλίο Πρακτικών, αυτή πρέπει να αναρτηθεί και στις σχετικές πλατφόρμες. Σε περίπτωση που χωρίς συνεδρίαση και χωρίς έγκριση του συλλόγου διδασκόντων έχει αναρτηθεί οτιδήποτε στις πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αυτό πρέπει να τροποποιηθεί με βάση τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων.

Αν υπάρχει παρανόμως άρνηση καταγραφής των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων στο Πρακτικό, τότε κανένας συνάδελφος δεν υπογράφει Πρακτικό το οποίο δεν περιέχει τις, νόμιμα, ειλημμένες αποφάσεις.

Σε κάθε περίπτωση όπως προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, η μειοψηφούσα άποψη μπορεί να κατατεθεί στα πρακτικά (άξονες και τίτλοι) εφόσον η ίδια το επιθυμεί.

Έχοντας ως παρακαταθήκη την εμπειρία των αγώνων μας,  ακυρώνουμε τη στόχευση του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει τον δρόμο στον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων, στη λειτουργία τους ως επιχειρήσεις, στην όρθωση μορφωτικών φραγμών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Οι αγώνες μας έχουν αποτέλεσμα. Οι επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, μέχρι σήμερα, δεν έχουν υλοποιηθεί. Ενωμένοι/ες θα υπερασπιστούμε το δημόσιο Σχολείο, τον παιδαγωγικό μας ρόλο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας

Β. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που αποφασίζουν, αποτελώντας το βασικό όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παρακάμψει τη συνεδρίασή τους. Από τη στιγμή που ο σύλλογος διδασκόντων  συνεδριάσει και αποφασίσει, κανένας διευθυντής/ντρια δεν νομιμοποιείται  να προβεί σε αναθέσεις ή/και να αρνηθεί να καταγράψει τις αποφάσεις του Σ.Δ. στο βιβλίο των πρακτικών. Υπενθυμίζουμε ότι οι σύλλογοι διδασκόντων συνεδριάζουν σε ειδική και μονοθεματική συνεδρίαση για την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κανείς δεν μπορεί να τους στερήσει το δικαίωμα αυτό αλλά ούτε και να τους υποκαταστήσει.

Στην περίπτωση που η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας  δεν συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων, με στόχο να προχωρήσει, παράνομα, σε αναθέσεις, τότε κάνουμε χρήση του δικαιώματος, βάσει του οποίου το 1/3 των εκπαιδευτικών ζητά τη σύγκληση του συλλόγου διδασκόντων με το συγκεκριμένο θέμα. Η Διεύθυνση, τότε, υποχρεούται να συγκαλέσει τον σύλλογο διδασκόντων σε ειδική συνεδρίαση.

Γ. Έχουμε ήδη επισημάνει ότι οι ανυπόγραφες και ενυπόγραφες «συστάσεις» του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α περί «παρανομίας και παραβίασης του κανονιστικού πλαισίου», δεν έχουν καμία νομική ή διοικητική υπόσταση, βρίσκονται έξω από το κανονιστικό πλαίσιο των θεσμικών λειτουργιών ενός συλλογικού οργάνου, παραβιάζουν κάθε αρχή ελευθερίας της σκέψης και του λόγου, αντιβαίνουν την ίδια τη δημοκρατία και αποτελούν απόπειρα εκφοβισμού.

Η απόφαση των συλλόγων διδασκόντων για χρήση των ενιαίων κειμένων δεν εμπεριέχει κανένα στοιχείο παρανομίας (παρά τις προφορικές αιτιάσεις στελεχών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για να φοβίσουν τους συλλόγους διδασκόντων) κι αυτό τεκμαίρεται από το γεγονός ότι τα ενιαία κείμενα αποφασίζονται, εφαρμόζονται και αναρτώνται εδώ και τρία χρόνια, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Καλούμε τους/τις συναδέλφους να απευθύνονται στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, για τις όποιες παράνομες-παράτυπες πράξεις αναιρούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Καλούμε ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους να ακολουθήσουν την ενιαία στάση, που έχουν χαράξει τα σωματεία, στερώντας από το Υπουργείο τη δυνατότητα, να προχωρήσει, σε διαφορετικές βαθμολογίες ανά σχολείο και άρα στην κατηγοριοποίηση αυτών, ως ένα ελάχιστο μέτωπο αντίστασης, απέναντι στην πολιτική του Υπουργείου Παιδείας.

Διευκρινίζουμε ότι τα κείμενα πρέπει να κατατεθούν ως έχουν και χωρίς να αλλαχτεί τίποτα, προκειμένου να είναι τα ίδια σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Υπενθυμίζουμε επίσης:

Οι Διευθυντές σχολείων, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, ακόμα και ο ΔΔΕ Κέρκυρας, δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αλλάξουν ή να επιβάλλουν στους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να γραφτεί κάτι συγκεκριμένο στους δείκτες αξιολόγησης.

ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ!

Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Leave a Comment