Συνεχίζει για 4η χρόνια το υπουργείο Παιδείας την αντιεκπαιδευτική πολιτική του στο θέμα των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών. Ήδη -αρχές Αυγούστου- τα ΠΥΣΔΕ συνεδριάζουν για να κάνουν τις τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών που έχουν έρθει με απόσπαση στη Κέρκυρα ή ζητούν απόσπαση εντός του ΠΥΣΔΕ και σήμερα, μόλις 10 Αυγούστου, ανακοινώθηκαν οι τοποθετήσεις. Μάλιστα, η ανακοίνωση αυτή έγινε χωρίς καμία δημοσιοποίηση κενών και μορίων, χωρίς καμία ανακοίνωση από τη ΔΔΕ, «καταρρακώνοντας» κάθε διαφάνεια, την οποία είχαν κατακτήσει στο παρελθόν τα σωματεία και οι αιρετοί του κλάδου.
Όσοι γνωρίζουν τα της εκπαίδευσης, ξέρουν καλά ότι οι παραπάνω διαδικασίες απαιτούν χρόνο, πολλές και πολύωρες συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ και κυρίως μια προϋπόθεση: ανοιχτά τα σχολεία με παρόντες του συνάδελφους, αφού μόνο όταν οριστικοποιηθούν τα τμήματα μετά τις μετεγγραφές, την έγκριση των ολιγομελών, τις οριστικές επιλογές ομάδων προσανατολισμού από τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου και τις τελικές αναθέσεις από τους συλλόγους διδασκόντων θα προκύψουν με σαφήνεια οι λειτουργικές υπεραριθμίες και τα κενά. Κενά για την ύπαρξη των οποίων οι συνάδελφοι έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν προτού κάνουν οποιαδήποτε δήλωση τοποθέτησης.
Πρόκειται για fast-track αδιαφανείς διαδικασίες που θίγουν τα δικαιώματα, τόσο των παλαιών όσο και των νεοδιόριστων συναδέλφων, στις οποίες μας έχει συνηθίσει η κυβέρνηση και το υπουργείο δεδομένου ότι:
- Τα λειτουργικά κενά στα οποία μας καλούν να κάνουμε δήλωση τοποθέτησης δεν είναι τα πραγματικά, αφού δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τα τμήματα και τα κενά στα σχολεία.
- δε λαμβάνει υπόψη τις όποιες άδειες θα προκύψουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς προκαλώντας περαιτέρω αλαλούμ στις τοποθετήσεις.
- Αποκλείει την δυνατότητα δημιουργίας νέων, με λιγότερους μαθητές τμημάτων, που τόσο έχουμε ανάγκη μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων.
- Τα όποια κενά τελικά προκύψουν θα είναι συρρικνωμένα, ώστε να μειωθεί όσο γίνεται ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν.
- Αντικειμενικά ενισχύονται οι τάσεις εμφάνισης ρουσφετολογικών μηχανισμών, μέσω χειρισμού του αριθμού των τμημάτων και απόκρυψης κενών, αφού δεν έχει δηλωθεί και δεν είναι γνωστός ο τελικός αριθμός κενών, ειδικά όταν το σημερινό ΠΥΣΔΕ απαρτίζεται από «ψευδό-αιρετούς» που – οι τελευταίοι- καμία αναγνώριση δεν έχουν ανάμεσα στους συναδέλφους.
Και δικαίως, όπως αποδεικνύεται, αφού καμία ενημέρωση δεν υπάρχει από την πλευρά των αιρετών, προς τους συναδέλφους, για τις διαδικασίες που ακολουθούνται και τις παρατυπίες που γίνονται μέσα στο ΠΥΣΔΕ. Πού είναι η δημοσιοποίηση από τους αιρετούς των κενών και των μορίων, μια και η διεύθυνση αρνείται όχι μόνο να τα δημοσιοποιήσει, αλλά και να τα γνωστοποιήσει στην ΕΛΜΕ; Πού είναι η δημόσια διαφωνία τους (αν υπάρχει καμία) σχετικά με τις τοποθετήσεις; Πού είναι η δημόσια καταδίκη της πρακτικής της ΔΔΕ, σχετικά με το χρόνο ανακοίνωσης των τοποθετήσεων, όταν είναι κλειστά τα σχολεία; Πού φαίνεται -με κάποιον τρόπο- αυτό που μας έλεγαν στις ηλεκτρονικές εκλογές, ότι «παίρνουμε τα ΠΥΣΔΕ πίσω» κι ότι «θα είμαστε στο πλευρό των συναδέλφων»; Μόνο στο πλευρό της διοίκησης στέκονται και αποδεικνύεται το γεγονός αυτό, κάθε μέρα, ξεκινώντας από την συναίνεσή τους στην ακύρωση της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων.
Ήδη φτάνουν καταγγελίες στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας για κενά που κρύβονται, για διαθέσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία που δεν έχουν δηλώσει, για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών με βάση το αν θα δίνει η Διεύθυνση οδοιπορικά ή όχι, παραβλέποντας τελείως τις δηλώσεις των εκπαιδευτικών και τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Έτσι όπως προχωράει η υλοποίηση του σχεδιασμού του υπουργείου, είναι σίγουρο ότι αφενός θα παραβιαστούν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφετέρου θα επικρατήσει ένα αλαλούμ στην κάλυψη των κενών, με θύματα τελικά τα ίδια τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αντίστοιχες διαδικασίες πραγματοποιούνται σταθερά τα τελευταία χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις που παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και πολλές φορές αποτρέψαμε την εφαρμογή τους. Δεν πρέπει να γίνει συνήθεια η παραβίαση βασικών εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν κάτω από την πίεση των αγώνων, αλλά και της τραγικής κατάστασης των σχολείων, δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο για την κάλυψη των κενών. Διαφορετικά, κάθε εκπαιδευτικός θα κατείχε μόνιμη θέση σε κάθε σχολείο, τα όποια κενά προέκυπταν θα ήταν πραγματικά για λειτουργικούς λόγους (π.χ. ασθένεια, εγκυμοσύνη), τα παιδιά δε θα έχαναν ούτε μία ώρα μάθημα!!
Επιμένουμε ότι οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών πρέπει να γίνονται με ανοιχτά σχολεία, στις αρχές Σεπτέμβρη, αφού ανακοινωθούν τα πραγματικά κενά και πλεονάσματα των σχολικών μονάδων στα τελικά τμήματα των σχολείων και απαιτούμε:
- τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των κενών
- πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μια φάση
- Πλήρης διαφάνεια στις τοποθετήσεις. Δημοσιοποίηση όλων των κενών σε όλους τους εκπαιδευτικούς
- Δικαίωμα αίτησης τοποθέτησης και διάθεσης και στις αρχές Σεπτεμβρίου, μετά την πλήρη οριστικοποίηση τμημάτων και αναθέσεων μαθημάτων.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάρει θέση για το ζήτημα και να προχωρήσει σε άμεση παρέμβαση στο ΥΠΑΙΘ.