Με πολύ μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε, μέσω αναρτήσεων στα ΜΚΔ, αλλά και παραπόνων γονέων, που έφτασαν στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας, την παρουσία του ιδιοκτήτη και στελεχών (μόνο στελεχών, όχι εργαζομένων), μεγάλων τουριστικών / ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε σχολείο του νησιού. Μάλιστα η επίσκεψη αυτή έγινε μετά από πρόσκληση του ίδιου του σχολείου, ώστε να παρουσιαστούν στους μαθητές οι «τουριστικές υπηρεσίες» και τα «επαγγέλματα του τουρισμού» (καθώς είναι γνωστό ότι το πιο συνηθισμένο τουριστικό επάγγελμα, στο οποίο απασχολούνται οι μαθητές, είναι αυτό του ξενοδόχου!). Την επίσκεψη / ενημέρωση ακολούθησαν ευχές προς του μαθητές, ώστε να ακολουθήσουν τη «χρήσιμη» και «πράσινη» επιχειρηματικότητα.
Ως ΕΛΜΕ έχουμε δηλώσει πολλές φορές την διαφωνία μας με τη μετατροπή των σχολείων, από χώρους στους οποίους θα παρέχεται σφαιρική μόρφωση και καθολική εκπαίδευση στους μαθητές, σε χώρους στους οποίους οι μεγαλοεπιχειρηματίες θα διαφημίζουν τις κοινωνικές και πράσινες «ευαισθησίες» τους και θα αναζητούν τους μελλοντικούς εργαζόμενους για τις επιχειρήσεις τους (των οποίων τα δικαιώματα θα καταπατήσουν στο μέλλον). Έχουμε επιπλέον δηλώσει την διαφωνία μας στην είσοδο χορηγών, στη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, αφού αφενός οι χορηγίες «νομιμοποιούν» τη μειωμένη κρατική χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης και αφετέρου χρησιμοποιούνται από τους ίδιους τους χορηγούς, ώστε να διαφημίσουν τις επιχειρήσεις τους στους μαθητές και στην τοπική κοινωνία μέσω της λεγόμενης «εταιρικής ευθύνης», βασικού εργαλείου, δηλαδή, του σύγχρονου μάρκετινγκ..
Τέτοιες πρακτικές εισόδου των επιχειρήσεων στα σχολεία, είτε μέσω χορηγιών, είτε μέσω ενημερώσεων και παρεμβάσεων (και τα δύο τα έχει κάνει το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, στο συγκεκριμένο σχολείο), υλοποιούν την κυβερνητική πολιτική, όπως αυτή παρουσιάστηκε και από το ίδιο των Πρωθυπουργό, για την «σύνδεση των σχολείων με την αγορά». Ανοίγουν δηλαδή τον δρόμο σε μια πολιτική, η οποία θέλει τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες να αναζητούν χορηγούς, αντί για κρατική χρηματοδότηση, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και επιπλέον επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία υποδεικνύοντας και επιβάλλοντας, τα αντικείμενα διδασκαλίας βάσει των δικών τους αναγκών σε εργατικό δυναμικό.
Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι η αναζήτηση και εύρεση «χορηγών» και το άνοιγμα στην «τοπική κοινωνία» ( στις επιχειρήσεις δηλαδή) είναι δείκτης στην «αξιολόγηση» των σχολικών μονάδων.
Καλούμε τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων, να μην επιτρέπουν την είσοδο των επιχειρήσεων στις σχολικές μονάδες, είτε μέσω χορηγιών, είτε μέσω επισκέψεων, για την προώθηση της «πράσινης επιχειρηματικότητας» και να δώσουν τη μάχη, μαζί με το σωματείο τους, της διεκδίκησης κρατικής χρηματοδότησης, αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων και υποδομών.
Τους καλούμε, επίσης, να μη μετατρέπουν τα σχολεία σε βήμα των κάθε λογής επιχειρηματιών, ξενοδόχων και επενδυτών, αλλά να ανοίξουν τα σχολεία σε ανθρώπους του Πολιτισμού, της Επιστήμης, της εργασίας και του Αγώνα, ώστε να διαπαιδαγωγούνται οι μαθητές μας σε αξίες και ιδανικά, τα οποία «μεγαλώνουν το μπόι του ανθρώπου».