Τις τελευταίες μέρες γίνεται προσπάθεια στην Κέρκυρα, με πρωτεργάτη το Διευθυντή του Εργαστηριακού Κέντρου Κέρκυρας, να δημιουργηθεί το διασπαστικό σωματείο στην εκπαίδευση με την επωνυμία ΕΛΤΕΕ – Ένωση Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Το σωματείο αυτό λειτουργεί στους ίδιους εργασιακούς χώρους με την ΕΛΜΕ (τα ΕΠΑΛ), έχει ως μέλη του, τους ίδιους εργαζόμενους (εκπαιδευτικούς), τους οποίους έχει η ΕΛΜΕ και έχουν ως στόχο τα ίδια ζητήματα (το δημόσιο σχολείο) με την ΕΛΜΕ. Μάλιστα η προσπάθεια αυτή συνοδεύεται από απόκρυψη της πραγματικής ταυτότητας της ΕΛΤΕΕ, λέγοντας ότι είναι μια απλή ένωση. Οτιδήποτε για να μαζέψουν τις απαραίτητες υπογραφές.
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα:
- Η ΕΛΤΕΕ αποτελεί εργατικό σωματείο (σαν την ΕΛΜΕ), η οποία εκπροσωπεί τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ και μόνο, αποκλείοντας όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
- Δεν είναι επιστημονική ένωση, ούτε σύλλογος και υπόκειται στους ίδιους περιορισμούς με κάθε άλλο εργατικό σωματείο όπως και η ΕΛΜΕ.
- Σύμφωνα με τη νομοθεσία (Ν.1264/82 άρθρο 10 περ. β «Τα μέλη των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων δικαιούνται να ψηφίσουν αντιπροσώπους μόνο για μια Ομοσπονδία και ένα Εργατικό Κέντρο. Αν ανήκουν σε δύο Οργανώσεις, επιλέγουν τη μια από αυτές για να ασκήσουν το δικαίωμά τους αυτό, με δήλωσή τους προς τον Πρόεδρο της Εφορευτικής Επιτροπής των εκλογών. Η δήλωση αυτή δεσμεύει τον εργαζόμενο για όλο το χρόνο της θητείας των αντιπροσώπων που ψήφισε και της θητείας των οργάνων που ψήφισαν οι αντιπρόσωποι της οργάνωσής του.» και άρθρο 30, παρ. 4 «Κάθε υπάλληλος, από το διορισμό του, μπορεί να γίνει μέλος μόνο μιας συνδικαλιστικής οργάνωσης των κατά κλάδους ή ειδικότητες διαρθρωμένων και μιας οργάνωσης του χώρου εργασίας,….»
Κάθε μέλος της ΕΛΤΕΕ δεν μπορεί να είναι και μέλος της ΕΛΜΕ και το αντίστροφο, μια και κάθε εργαζόμενος μπορεί να ανήκει μόνο σε μία συνδικαλιστική οργάνωση!
Οπότε ας αφήσουν την παραπληροφόρηση κι ας πουν στους συναδέλφους την αλήθεια!
Η δράση της ΕΛΤΕΕ λειτουργεί διασπαστικά, όπως και της ομοσπονδίας ΟΛΤΕΕ και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην οργάνωση και τον προσανατολισμό του αγώνα των εκπαιδευτικών. Είναι ολιγομελείς διασπαστικές συνδικαλιστικές οργανώσεις – σφραγίδες, με μηδενική δυνατότητα αντίδρασης, οι οποίες δε γίνονται καν δεκτές στην ΑΔΕΔΥ, το τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων. Διαμορφώνει μια αντίληψη στους συναδέλφους μας, της τεχνικής εκπαίδευσης ότι αποτελούν μια ιδιαίτερη ομάδα μέσα στον κλάδο, με ξεχωριστά προβλήματα, και αποδυναμώνει το ενιαίο μέτωπο των εκπαιδευτικών. Ο αντίπαλός μας όμως, είναι κοινός: η αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Ειδικά με τις τελευταίες αρνητικές εξελίξεις στον κλάδο και τη συνεχή εντατικοποίηση της δουλειάς μας, τον εκπαιδευτικό που γίνεται λάστιχο πηγαίνοντας σε 2, 3, 4 σχολεία, κάθε έννοια ιδιαιτερότητας μιας ειδικότητας χάνει τελείως το νόημά της. Όλες οι τεχνικές ειδικότητες μπορούν να δουλέψουν στα Γενικά Σχολεία και όλες οι γενικές ειδικότητες, στα ΕΠΑΛ.
Αλήθεια οι συνάδελφοι δε βλέπουν ότι:
- Οι καθηλωμένοι μισθοί, τα κομμένα δώρα, η ακρίβεια οι φόροι χτυπάνε όλες τις ειδικότητες και όχι μόνο τις τεχνικές;
- Η Τράπεζα Θεμάτων, η ΕΒΕ, το σχολείο εξεταστικό κέντρο αφορά και τα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ;
- Η κατηγοριοποίηση των σχολείων, η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η ατομική αξιολόγηση αφορά όλα τα σχολεία και τα ΕΠΑΛ;
- Η χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, η ένταση της αυθαιρεσίας από μερίδα Διευθυντών και της Διοίκησης, μας αφορά όλους;
- Η υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, τα κενά στα σχολεία, τα απαράδεκτα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, οι ανύπαρκτες υποδομές, τα ετοιμόρροπα κτίρια, αφορούν τους μαθητές όλων των σχολείων;
Μπορούν να γραφτούν πολλά ακόμα για τα κοινά προβλήματα που έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων, οι μαθητές όλων των σχολείων, όπως και οι γονείς τους.
Αλλά ο Διευθυντής του ΕΚ, ο οποίος έχει επιδοθεί σε ένα κυνήγι υπογραφών για τη δημιουργία ξεχωριστού σωματείου τα αποκρύπτει όλα αυτά. Και τα αποκρύπτει γιατί θέλει ένα σωματείο του «χεριού» του.
Ένα σωματείο που δε θα τον διαγράφει, επειδή δεν ακολούθησε τις αποφάσεις του 95 % των εκπαιδευτικών που έκαναν αποχή από τις εκλογές των αιρετών το 2020 και κράτησε τη θέση του διορισμένου – αιρετού (!).
Ένα σωματείο που δε θα τον καταγγέλλει, επειδή βάζει, παράνομα, κάμερες στις τάξεις.
Ένα σωματείο που δε θα ενοχλείται που κυκλοφορεί με τον τροχό στο χέρι, σε περίπτωση που γίνει κατάληψη και αν γίνει, να τρέχει στον Εισαγγελέα να κάνει μήνυση στους μαθητές του.
Ένα τέτοιο σωματείο θέλει ο Διευθυντής του ΕΚ, γι’ αυτό κάνει και το πρωτάκουστο στα συνδικαλιστικά δεδομένα, να προσπαθεί να στήσει σωματείο ο προϊστάμενος. Συνήθως τα σωματεία τα στήνουν οι κατατρεγμένοι…
Καλούμε όλους τους συναδέλφους που έβαλαν την υπογραφή τους, για τη δημιουργία της ΕΛΤΕΕ, να την αποσύρουν. Η ύπαρξη πολλών σωματείων στον ίδιο εργασιακό χώρο κατακερματίζει τις διεκδικήσεις και συμβάλλει στο «διαίρει και βασίλευε» των κυβερνήσεων και του Υπουργείου.
Οι πόρτες της ΕΛΜΕ είναι ανοιχτές για όλους τους συναδέλφους, να έρθουν και να εκφράσουν ελεύθερα τη γνώμη τους στα Δ.Σ. και τις Γ.Σ. και να την επιβάλλουν κιόλας, εφόσον η απόψή τους, πείσει την πλειοψηφία των συναδέλφων.
ΥΓ: Ο Διευθυντής του ΕΚ, ανήμπορος να αντεπεξέλθει στα επιχειρήματα του συναδέλφου, μέλους του Δ.Σ. από το Εσπερινό ΕΠΑΛ, τεχνικής ειδικότητας μάλιστα, εξαπέλυσε εναντίον του μια πρωτοφανή αήθη και ανήθικη φραστική επίθεση, χωρίς να σεβαστεί ούτε το χώρο του σχολείου, στον οποίο βρισκόταν, ούτε το πρόσωπο του συναδέλφου. Αυτά είναι τα νέα ήθη, που πρεσβεύει ο Διευθυντής του ΕΚ.
Ξεκαθαρίζουμε προς κάθε κατεύθυνση, ότι δε θα ανεχτούμε άλλη τέτοια συμπεριφορά, είτε ενάντια στο σωματείο, είτε ενάντια σε συνάδελφο και θα λάβουμε κάθε μέτρο, προκειμένου να μην επαναληφθούν ανάλογες επιθέσεις.