Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς έκαναν την παρουσία τους τα μεγάλα προβλήματα που αφορούν τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία, αλλά και την ιδιαίτερη μέριμνα που απαιτείται για τις δομές Ειδικής Αγωγής. Προβλήματα που έχουν άμεση εξάρτηση, τόσο με την απαράδεκτη κατάσταση των σχολικών υποδομών προ πανδημίας, όσο με τα ανεπαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που δεν παίρνουν υπόψη τους την ελληνική σχολική πραγματικότητα.
Στην Κέρκυρα όμως η κατάσταση για μία ακόμη φορά είναι ακόμα πιο δραματική. Μετά από παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις χρόνων, του Συλλόγου Γονέων, του Συλλόγου Διδασκόντων και της ΕΛΜΕ, αποφασίστηκε η απολύτως απαραίτητη μεταστέγαση του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου από το ακατάλληλο κτίριο της Άνω Κορακιάνας. Το δυστύχημα όμως είναι ότι έξι βδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μεταστέγαση δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα το σχολείο να μένει κλειστό και οι μαθητές να μένουν στα σπίτια τους, χωρίς να παρακολουθούν μαθήματα. Είναι ξεκάθαρό ότι αυτή η κατάσταση είναι εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της εξέλιξης των μαθητών που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες και αυτό αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τις οικογένειές τους. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οποίοι καθημερινά προσφέρουν υπηρεσίες καθαριότητας, ελαιοχρωματισμών, οικοδομικών εργασιών, βλέπουν ότι για άλλο προσλήφθηκαν κι άλλα κάνουν.
Η μεταστέγαση του σχολείου μετατέθηκε χρονικά αρκετές φορές (Δεκέμβριος 2019, Μάρτιος 2020, Καλοκαίρι 2020, Σεπτέμβριος 2020) κι αφού η Δημοτική Αρχή με τυμπανοκρουσίες δήλωνε ότι «βρήκαμε το χώρο, γίνονται οι εργασίες και το σχολείο μεταφέρεται» βλέπουμε ότι έχουμε φτάσει μέσα Οκτώβρη και το σχολείο ΔΕΝ είναι ακόμα έτοιμο.
Οι δικαιολογίες για καθυστερήσεις που οφείλονται στη μια ή την άλλη υπηρεσία είναι απαράδεκτες. Οι ευθύνες του Δήμου και της Κυβέρνησης είναι τεράστιες. Αντί να χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο και να βρουν κάθε τρόπο, ώστε το σχολείο να είναι έτοιμο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αφήνουν τους μαθητές στο σπίτι τους χωρίς καμία πρόβλεψη για το πότε θα πάνε στο σχολείο, αφού το κτίριο δεν έχει ούτε ρεύμα (!!!), ούτε τηλεφωνική σύνδεση (!!!) και μέσα μοιάζει με γιαπί. Αλήθεια ποιος ανέλαβε την ευθύνη να αποκλείσει τους μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία για πάνω από 1 μήνα;
Η Ειδική Αγωγή είναι για μια ακόμη φορά, θύμα των ανεπαρκειών της κεντρικής και τοπικής διοίκησης. Ήδη έχει χαθεί, κατά την ανοιξιάτικη περίοδο της καραντίνας, σημαντικός χρόνος από την εκπαίδευση των παιδιών ΑμΕΑ. Χρόνος που δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί, καθώς τα παιδιά ωριμάζοντας ηλικιακά και ψυχοκινητικά, «χάνουν» σημαντικά κομμάτια της εκπαίδευσής τους, σημαντικές κατακτήσεις και δεξιότητες που κατακτώνται σε συγκεκριμένη ηλικία και αφορούν όλους τους τομείς της ανάπτυξής τους. Είναι φανερό ότι ο Γολγοθάς που βιώνουν τόσο οι μαθητές και οι οικογένειες τους, όσο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα συνεχιστεί.
Οι απαράδεκτες ελλείψεις του Δήμου σε επίπεδο προτεραιοτήτων και οργάνωσης αλλά και της κυβέρνησης σε επίπεδο χρηματοδότησης, είναι που έχουν φέρει το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κέρκυρας στην κατάσταση που βρίσκεται τώρα. Όσο δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, με σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές, τόσο θα διαιωνίζουμε τη φτώχια μας, βρίσκοντας μεσοβέζικες λύσεις, που δεν ωφελούν κανέναν.
Καλούμε το Δήμο και την Κυβέρνηση να βρουν ΑΜΕΣΑ λύση ,ώστε το σχολείο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία, όπως αρμόζει στην εκπαιδευτική κοινότητα του Ειδικού Γυμνασίου Επαγγελματικού Λυκείου.