Τελικά, είχαν δεν είχαν τα κατάφεραν! Η Διεύθυνση Β´Βάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, στο βαθμό που τους αναλογεί στον καθένα, έβαλαν ταφόπλακα στη λειτουργία του ΕΚΦΕ στην Κέρκυρα.
Τι κι αν φώναζαν οι πρώην υπεύθυνοι του ΕΚΦΕ, οι Εκπαιδευτικοί, η ΕΛΜΕ, οι δημοτικές και περιφερειακές παρατάξεις, τα κόμματα, με τις επερωτήσεις που έκαναν στη βουλή; Κανενός το αυτί δεν ίδρωσε κι αποδείχτηκε ότι όλα αυτά που έλεγαν “ότι το ζήτημα θα λυθεί” κι ότι “ο χώρος στέγασης έχει βρεθεί” ήταν ψέματα.
Το αποτέλεσμα είναι, όλα τα υλικά του, να παραμένουν πακεταρισμένα, χωρίς να υπάρχει χώρος για να τοποθετηθούν και το ΕΚΦΕ, να μην μπορεί να λειτουργήσει για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Το μόνο που χρειαζόταν, ήταν ένας χώρος! Ένας χώρος που είχε προταθεί τόσο από τον προηγούμενο υπεύθυνο του Κέντρου, όσο και από την ΕΛΜΕ και τους εκπαιδευτικούς. Η υποδομή -αν και απαρχαιωμένη- υπήρχε και υπάρχει προκειμένου το ΕΚΦΕ να προσφέρει τις εκπαιδευτικές του υπηρεσίες -τόσο σε μαθητές, όσο και σε εκπαιδευτικούς- όπως έκανε τα τελευταία 24 χρόνια. Αρκούσε μια δημοτική αρχή, μια περιφερειακή αρχή και μια πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, μέσω των τοπικών εκπροσώπων του (ΔΔΕ Κέρκυρας και ΠΔΕ Ιονίων Νήσων) για να σταματήσει να λειτουργεί!
Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι το ενδιαφέρον τους για τα ζητήματα της εκπαίδευσης είναι υποκριτικό. Ότι όπως όλες οι κοινωνικές παροχές, μπαίνουν στο ζύγι κόστους-οφέλους και η δημόσια εκπαίδευση, σε αυτό το ζύγι, δε βγαίνει ποτέ κερδισμένη. Το ΕΚΦΕ, μια δημόσια δομή που ενισχύει τη Δημόσια Εκπαίδευση δεν έτυχε της απαιτούμενης προσοχής, ούτε από τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, ούτε από τις τοπικές αρχές. Καμία μέριμνα δε λήφθηκε για τη λειτουργία του, ενώ αντίθετα με ιδιαίτερη σπουδή και επικοινωνιακά τρικ, προωθούνται από τις τοπικές αρχές και διάφορους παρατρεχάμενους, παρεμβάσεις στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων, επειδή είναι «καινοτόμες» και προσφέρουν δυνατότητες προσωπικής προβολής και χορηγιών. Το ΕΚΦΕ δεν έχει τέτοιες προεκτάσεις, παρά μόνο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και την επιστημονική βελτίωση των εκπαιδευτικών. Αναχρονιστικά ζητήματα δηλαδή…
Να γνωρίζουν ότι έχουν την εκπαιδευτική κοινότητα απέναντί τους. Όσο ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, άλλο τόσο ενδιαφέρεται και η τοπική Διοίκηση, αφήνοντας τις εκπαιδευτικές δομές να ρημάζουν, με απαρχαιωμένο εξοπλισμό, ξοδεύοντας τα κονδύλια σε πιο «επικερδείς» τομείς.
Η αναστολή λειτουργίας του ΕΚΦΕ δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών όλου του Νομού Κέρκυρας.
Η απάντηση από τους αρμόδιους -Δήμο, Περιφέρεια και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- πρέπει να δοθεί τώρα.
Αντιλαμβάνονται τόσο η Διοίκηση της Εκπαίδευσης όσο και η τοπική Αυτοδιοίκηση, ότι δεν μπορούν να παίζουν με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών;
Ζητάμε την άμεση μεταστέγαση του ΕΚΦΕ στο 4ο Λύκειο και τη δημιουργία ειδικού χώρου, με όλες τις σύγχρονες υποδομές και τον εξοπλισμό, για να στεγαστεί το ΕΚΦΕ.